Գործնական քերականություն

1. Տրված բազմիմաստ բառերից յուրաքանչյուրով կազմե՛լ
երկուական նախադասություն՝ բառերը գործածելով տարբեր իմաստներով։

Ծով, ալեկոծվել, քար, երկաթե։

Ծով
1. Ծով համբերություն ունի:
2. Այս տարի ամռանը գնալու ենք ծով:
Ալեկոծվել
1. Ես ալեկոծվել էի այն ամեն ինչից, ինչը որ եղել էր
2. Նավակը ալեկոծվում էր, փոթորիկից:
Քար
1. Նա ունի քարե սիրրտ
2. Ընկա և գլուխս հարվածեցի քարին:
Երկաթ
1. Երկաթե ներվեր ունի, որ դիմանում է այդ աղջկան:
2. Եղբայրս երկաթի գործարանում է աշխատում:


 2.Փակագծերում տրվածներից ընտրել այն բառը, որը
փոխաբերական իմաստով կլրացնի տողասկզբի բառին։
1. առվակ (կարկաչուն, մոլորված, լայն)
2. ժայռ (բարձր, մտախոհ, ուղղաձիգ)
3. ծաղիկ (բուրավետ, դեղին, ժպտուն)
4. փողոց (ուրախ, ասֆալտապատ, լայն)
5. սենյակ (կահավորված, նորոգված, հյուրընկալ)
6. հուշարձան (քարե, նախշազարդ, հպարտ)
7. բերդ (կիսավեր, ալևոր, հինավուրց)
8. ցայտաղբյուր (գեղեցիկ, քանդակազարդ, զվարթ)
9. ամպ (ճերմակ, թավահոնք, անձրևաբեր)
10. գիրք (կաշեպատ, մաշված, իմաստուն)

3.Գտնե՛լ, թե որ շարքերի բոլոր բառերն կազմված միայն
բաց վանկերից։

  1. հետագա-բոլորն բաց են, մուրաբա-բաց են, պարագա-բաց են, լեռնաշղթա-1-ին և 3-րդ վանկերն փակ են իսկ 2-րդը և 4-րդը բաց
  2. մեթոդիկա-բաց են, գենետիկա-բաց են, թեմատիկա-բաց են, շոգեմեքենա-բաց են
  3. ճոպանուղի-բաց են, հայուհի-բաց են, չարաճճի-բաց են, մագաղաթյա-բաց են
  4. փիրուզե-բաց են, ամենադառը-բաց են, բանալի-բաց են, հակամանրէ-1-ին, 2-րդ և 4-րդ վանկերն բաց են, 3-րդ վանկն փակ են
  5. չափածո-բաց են, ձուլածո-բաց են, հայալեզու-բաց են, գինեթթու–բաց են, հավաքածու-բաց են
  6. ժողովածու-բաց են, օդաչու-բաց են, քահանա-բաց են, հավաքատեղի-բաց են
  7. կարոտալի-բաց են, ապագա-բաց են, մետաղե-բաց են, ապակե-բաց են
  8. հայելի-բաց են, հուսալի-բաց են, աբեղա-բաց են, մարմարյա-1-ինն փակ է մնացածն բաց
  9. հիանալի-բաց են, մեդուզա-բաց են, առաջիկա-բաց են, գրամեքենա-բաց են
  10. փիլիսոփա-բաց են, գրեթե-բաց են, բյուրեղապակե-բաց են, իրականանալի-բաց են

4. Գտնե՛լ, թե որ շարքերում գաղտնավանկ ունեցող բառ կա։

  1. պատկերազարդ-չկա, բազմամարդ-չկա, մանածագործ-չկա, խառատային-չկա
  2. երկաթուղի-չկա, սալահատակ-չկա, թիավարում-չկա, հրուշակագործ-կա
  3. երկաստիճան-կա, ավազակույտ-կա, ներկապնակ-կա, ջերմամեկուսիչ-կա
  4. ռադիոընդունիչ-կա, մեսրոպատառ-չկա, աշխարհամաս-չկա, մետաղահատ-չկա
  5. կարճաժամկետ-չկա, խաղողաքաղ-չկա, ավազամաղ-չկա, հյուրընկալ-չկա
  6. վանդակաճաղ-չկա, հարթեցում-կա, մարզադահլիճ-կա, շքեղակազմ-կա
  7. արդյունահանում-կա, ընթերցողական-չկա, հյուսիսարևելյան-կա, հեռախոսակայան չկա
  8. խողովակաշար-չկա, վերջակետ-չկա, հաստոցաշինական-չկա, ձուլակաղապար-կա
  9. անտառաշերտ-չկա, կալվածատեր-չկա, ջրահեռացում-կա, շաքարեղեգ-չկա
  10. պարարտանյութ-կա, թխվածքաբլիթ-կա, հողապատնեշ-չկա, նախշազարդ-չկա

5. Կազմե՛լ արև, լույս, հող, ջուր, նկար արմատներով բաղադրված 5-ական բարդություն:

6. Դո՛ւրս գրել երկու արմատից և մեկ ածանցից կազմված բառերը (բառի մեջ կարող է լինել նաև հոդակապ)։
Մտավորականություն, առաջնորդ, ապառիկ, բացահայտ, գնողունակություն,
գրանցում, շաբաթօրյակ, դասական, երկընտրանք, եկամտաբերություն,
ընկերություն, երկկողմանի, տանտիրուհի, պարտավորություն, գծագրական, խտրականություն, կենսագործունեություն, կանխավճար, մրցակցություն,
ֆիրմային, ողնաշարավոր, ձեռնարկատիրություն, սահմանափակություն,
շուկայական, ճանապարհաշինական վերավաճառք, աշխատաժամանակ,
տնտեսագիտություն, տնտեսություն, կանխակալ:

7.Առանձին սյունակներով դո՛ւրս գրել հնչյունափոխված
բաղադրիչ ունեցող և չունեցող կրկնավոր բարդությունները։ Կազմե՛լ 6
նախադասություն՝ երեքում գործածելով հնչյունափոխված, իսկ մյուս երեքում՝ չհնչյունափոխված բաղադրիչով բարդություն։
Բարակ-մարակ, հեռու-հեռու, արագ-արագ, աման-չաման, պարապ-սարապ,
քուլա-քուլա, առոք-փառոք, տեղ-տեղ, մանր-մունր, զույգ-զույգ, փոքր-մոքր, այլուն-փայլուն, խումբ-խումբ, մարդ-մուրդ։
8. Կազմե՛լ տրված կաղապարներին համապատասխան
բարդություններ։
Արմատ-հոդակապ-արմատ-վերջածանց, նախածանց-արմատ-վերջածանց,
արմատ-հոդակապ-արմատ-վերջածանց, արմատ-արմատ, արմատ-վերջածանցվերջածանց, նախածանց-հոդակապ-արմատ, արմատ-հոդակապ-արմատ։
9. Տպագիր կամ էլեկտրոնային մամուլից դո՛ւրս գրել առնվազն 20 հապավում, դասակարգե՛լ ըստ տեսակների (տառային, բառամասային, խառը) և գրե՛լ ամբողջական: 

 

Оставьте комментарий